Sunday, 13 January 2013

NSMF

Bismillahirrahmanirrahim.

25 Januari 19 _ _



"We choose our friends, fate choose our sisters."
Actually, Allah did choose our sisters/siblings.
And I am so grateful to have one.

Jarak umur antara aku dan dia
Jauh beza.
Sebab tu
memori dengan dia macam samar-samar
tapi hubungan kami adik beradik
buat kami rapat macam bersama sejak lahir lagi
Hebat tak
alhamdulillah

Bergaduh, bertekak, tak puas hati tu selalu lah
Rasanya abang-abang pun dah lali, mungkin

Kalau jadi kakak, tak sah kan kalau tak nasihat
Atau bahasa lebih comel 'membebel'.
Dia sangat sebati dengan sifat suka ambil berat tu,
Turun dari arwah abah.

Ambil berat tentang mak abah and adik-adiknya
Selalu tanya itu ini,
Stay up to date dengan family
Kadang-kadang dia call dua tiga empat kali dalam masa dua hari macam tu
Kadang-kadang tengah tengah malam
 You know what did she ask?
 "Mak,semua sihat?OK?"
*poker face*

Kami semua tahu,
Dia call sebab dia rindu,
Kerana kami lebih atas dari kawan dia , dalam hatinya mungkin

Selalu bagi nasihat kat adik adik
Even we don't ask for it
I know sometimes a bit annoying
HAHA,

Dalam banyak-banyak bebelan darinya,
Aku sedar dia seorang yang mudah diminta tolong
Atau menolong
Sampai kadang kadang,
Sanggup bersusah, kerut dahi dahi

Sewaktu sebelum SPM lagi,
Dia laju ja carikan aku maklumat tentang biasiswa lepasan SPM
Biasiswa Mesir, Zakat Kedah
Dia pun suka peringatkan kami
Solat dhuha, dan tahajud
Moga-moga, amiin.

Sebelum Februari 2009,
Sebelum abah pergi,
Aku ingat ada baca tulisannya di mana entah
"Kalau boleh ditukar kejayaanku ini dengan kesihatan abah, pasti ku tukar"

And I know,
She is an excellent student.

Oh ya, dia ada panggilan untuk kami,
Bangah- Mattomen
Uteh- Abang Kudin
Me- Scenta

Aku tahu entah apa apa,
So janganla tanya :p

Buat kakak sulungku,
Nurus Sa'adah binti Mohd Fadzil
Semoga Allah merahmati, membimbing dan membantumu selalu
We all love you,

Sincerely,
Your youngest sista ever, (forever YOUNG)
^_~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...