Pages

Tuesday 15 January 2013

First P.C.

Bismillahirrahmanirrahim.

Ermm errr ohoiii. Maaf, tengah tengah malam ni otak berpusing.
Dan maaf , entry ni mungkin tak ada benefit sangat buat awok awok
Tapi aku nak buat kenangan kat sini.

Kenangan first time ever in my life I did a cooking myself. Aku buat pudding caramel guna resepi yang bercampur-campur.
Sebab aku adunkan semua resipi dari sumber berbeza kat YouTube tu.
HAHA.
Actually aku buat ni dah lama. Disember lepas.

Berpeluh-peluh time tu sebab sambil kacau susu sambil lari tengok resipi. Mak marah sebab aku tak salin kat kertas, dan aku tetap defend kata "ala, ingatkan senang ja ingat ni haa. biasala tu" Padahal, dalam otak serabut dok bertekak "eh bukan 2/3 cup sugar ka, ka 3/4 nii?!! eh tu bukan............"

OK profesional tak kerja ni.*pebetul kolar*

Alhamdulillah mak,bangah and tok bagi sokongan padu pada aku.

Malam tu lepas keluarkan dari fridge, aku cuba nak terbalikkan dia macam dalam video tu. Dengan bantuan mak ya. And then.....................................

Yes Alhamdulillah! Even sikit je 'terpeleot' , still ada rupa dan ciri pudding caramel sejati. Hehe.

Comment from mak :
" Okay. Terlebih manis sikit. "

Comment from bangah :
" Ok ja, macam kat kedai" 

Hamboii. Tak tak. Mungkin itu untuk mengelakkan aku tanya lebih banyak lepas ni. haha.
Seriously, aku rasa macam terlebih gula pun ada.
Anyway, alhamdulillah bersyukur dapat buat walaupun tak cukup rasa. And I feel so happy because can enjoy the precious moment with my family .



That day, I realize, I don't just enjoy cooking. But I love to see people smiling when they taste them. That way, I will be far more happy.

^_^





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...