Saturday, 18 February 2012

Lalala

"Pintu-pintu hati yang selama ini tertutup rapat
akanku tolak perlahan-lahan.. "

 (=^^=)---<3 







Wednesday, 15 February 2012

Friday, 10 February 2012

Jalan Ini Kan...

Ajarkan aku untuk melepaskan,

Ya Allah..


sungguh jalan ini panjang
lama
dan jangan tanya aku kenapa
aku terluka 
dan berdarah

Tuesday, 7 February 2012

Silent words

credit

malam ini terfikirla..
bolehkah diri?
mampukah?
oh rasa tak layaknya.
mana pergi semua itu?
ya Allah..nak menangis
ya Allah.. cemburunya dengan diorang yang telah beberapa tapak maju ke depan,menggapai cintaMu

aku,tak mampu
menjadi sehebatnya
yang tersimpan elok
dan menyejukkan mata
dia yang bergelar bidadari Syurga

 tapi tapi tapi
aku hanya mampu
menjadi lebih hebat dari bidadari Syurga itu
lebih BAIK!

dengan berusaha
menjadi seorang SOLEHAH
tahukah engkau?
wanita solehah itu lebih baik dari bidadari syurga,
dengan solat, puasa, zakat, menjaga maruahnya
dan tahukah engkau?
Allah menghargai semua itu

ya
aku mahu!
aku mahu menelusuri jalan solehah yang pahit..
namun tetap yang paling indah itu!

Wahai Yang Maha Menyayangi dan Membimbing
pegang erat tangan ini.
dan aku tahu
Engkau menyaksikan
dan menantiku di hujung sana!


jom sama sama di atas jalan ini , teman? 

Monday, 6 February 2012

Pagi 2 Februari

2 Februari pergi
membawa dia
membawa sepertiga hati
sakit , perit

Tapi Dia memujuk
tiadalah Dia memberi
melainkan Dia mengambilnya kembali
saat Dia mengatakan "Kun"
Dia menjanjikan seribu satu hikmah
kaffarah
petunjuk
bagi mereka yang SABAR & IKHLAS
meredhakan segala

Allah
terima kasih
yang amat
kerana menghadirkan dia
walau sebentar
untuk ku curahkan bakti & kasih sayang
seorang makhluk kepada makhluk yang lain
hingga terasakan dia
seperti darah dagingku sendiri!

Betapa episod ini
mengajarku
hebatnya cinta tidak bermata & berwajah ini
inikan sayang seorang makhluk berakal kepada yang tidak,
bagaimana pula sayangMu yang Maha Hebat itu
terhadapku?

-SHUMMI SUKI ,
till Jannah
we`ll meet , again
insyaAllah

#belajar meredhakan pemberian Allah. manis dalam pedas. alaa macam gula-gula DYNAMITE-choco filled mint candy tu.
#ujian- hadiah Dia buat hamba

Sunday, 5 February 2012

Dengan nama Dia.

Bismillahirrahmanirrahim
In the name of Allah the Most Gracious & Most Merciful

Alhamdulillah!


tengok saya senyum.
hehe..
ok, Zahrah tu kan....
nama saya yang satu lagi
yang saya pilih
untuk ke arah itu..

eh faham tak ni? (gaya cikgu sekolah)
maksudnya bila orang panggil saya dengannya
samalah macam mendoakan saya
untuk menjadi Zahrah
yang "putih suci" hati dan jiwanya..
tapi, saya tetap Nur Dini yg selalu awak-awak jumpa tu..
hihihi ^-^


terima kasih sebab sudi baca celoteh budak kecil..
kat atas tuuu  :p
                          
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...