Pages

Sunday 26 May 2013

15 Rejab 1433H, the day

bismillahirrahmanirrahim.

semalam pergi Masjid Taman Ria for the first time for this year.
with Nana and her adik,Aiman.
Nana kata ni last time before dia pi Kolej.
kami solat Maghrib and Isya'

habis solat Isya'.
tengok keliling.
tiga orang ja jemaah perempuan including both of us.
salam and peluk.

waktu nak bangun menuju pintu keluar tu.
sebak terus. rasa ada tangan tarik jangan pergi.
ahhh tambah dgn lampu oren yg selalu menyala waktu tarawih bulan Ramadhan.
ya la, tahun lepas waktu Ramadhan, lantai masjid ni yg selalu sambut aku.
lampu tu yang suluh jemaah-jemaah dgn romantiknya.

dan ketenangan itu yang selalu teman hati aku.
tapi tahun ni?
Ramadhan aku bukan kat sini lagi. rumah Allah yang aku suka.

plus, teringat muka mak, family, jiran-jiran and kawan-kawan.

oh Allah.
beri aku kekuatan . beri dia kekuatan. beri kami kekuatan.
Engkau Pemilik segala Kekuatan.

Actually hari ni best sangat. Keluar dgn family Nana. Balik rumah kacau dia and family. Lawak, happy, gila-gila and sedih semua ada. May Allah bless them, with His Love and Guidance. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...