Pages

Saturday 23 June 2012

Jiwa yang disayangi Tuhan.

Bismillahirrahmanirrahim.

Suka. Aku melihat mereka yang dekat dengan Allah.
Suka. Melihat wajah mereka meneduhkan jiwa.
Suka. Mendengar kata-kata mereka , bagai air dingin yang mengalir ke dasar hati.
Menyentuh dan meninggalkan kesan.
Yang bersangatan.

Jika diberi pilihan
Antara benda-benda yang aku suka,
Dengan mereka.
Tentu, hati ini menjerit nama mereka !

Dalam doaku,
agar aku dan mereka sentiasa bersama.
Biar jauh jasad, tapi hati dekat.

Bersama mereka,
membuatkanku tak segan silu meminjam kekuatan dalam diri mereka,
Luar biasa.
Dan menenangkan.

Terima kasih Allah.
Melihat mereka-mereka itu,
Hati bersuara.
"Allah, inikah hadiah yang Kau beri,
Yang ku pinta dalam kiriman doa-doaku padaMu?"

Terima kasih Allah,
Kau ajarkan aku 1001 perkara melalui mereka.
Kau khabarkan sayangMu padaku menerusi mereka .
TarbiyyahMu inginku dakap sampai habis nyawa.
Ahh sangat indah!


Mahu aku seperti mereka,
Jiwa yang disayangi Tuhan.
Semoga.

:')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...